Öne Çıkanlar düşük Parası Spider-Man: Far From Home girişimci petkim patlama

Hyundai Türkiye de ki Üretimini Durduruyor!

Pek çok otomobilinin Türk vatandaşları tarafından tercih edilen Hyundai üretimi durduruyor mu? Hyundai iflas mı ediyor? Hyundai Türkiye de üretimi neden durduruyor? Ünlü otomobil üreticisi olan Hyundai den şok eden bir karar geldi. Hyundai Türkiye de ki fabrikasında üretimi 1 aylığına durdurma kararı aldı. Üretim durdurma kararının iç piyasanın yanı sıra küresel duraklamadan dolayı alındığı gündeme gelmiştir.

Türkiye ekonomisini ve otomobil piyasasını yakından ilgilendiren bir gelişme yaşandı. Dünyaca ünlü otomobil markası Hyundai, Türkiye de ki fabrikasında üretimi 1 aylığına durduracak. Güney Kore merkezli gazeteler Hyundai'nin İzmit tesisinde Ocak ve Nisan aylarında çalışmaları durduracak gibi gözüküyor. Bu çalışmaların durdurulmasından ötürü Hyundai firması biraz maddi zorluk yaşayacak gibi gözüküyor. 

Hyundai Ne Kadar Çalışmayacak?  

Hyundai, Türkiye de üretimi durdurma kararı aldı. Öncelikle 20 Ocak ile 6 Şubat arasında toplamda 16 gün, 30 Mart ile 13 nisan arasında da toplam 14 gün üretimi durduracak. Durdurma işleminin Hyundai firmasıyla sınırlı kalmayacağını, tedarik zincirindeki şirketleri de etkileyeceği konuşuluyor. Üretim durdurma kararının iç piyasanın yanı sıra küresel duraklamadan dolayı alındığı konuşulmaktadır. 

Kore basını tarafından yapılan haberlere göre de Türkiye'nin Ankara dan kısa çalışma ödeneği talep ettiğini ve bu kapsamda da fabrika çalışanlarının önümüzdeki aylarda iki bölüm halinde yani 15 gün çalışıp 15 gün çalışmayacağı belirlendi. İşçilerin çalışmadıkları günlerdeki ücretlerin yüzde 60'ı da devlete ödenecektir. 

Hyundai Bünyesinde Çalışanlar İşsiz Mi Kalacak! 

Hyundai'nin işleri durdurma işi sürekli olmayacağından ötürü kesinlikle işsiz kalmak gibi bir şey söz konusu olmayacaktır. Çünkü fabrika toplamda 1 ay kadar üretim durduracağından ötürü insanlara maaşı da çalıştığı süre kadar ödenecektir. Çalışmadığı sürelerde de işçilere verilen ücretin yüzde 60ı devlete ödenecektir. Yani aslında fabrika çalışır vaziyette gibi olacaktır. Küresel duraklamadan dolayı üretimi durdurma kararının alınması, Hyundai fabrikasını da dünya pazarında etkileyecek gibi gözüküyor. 

Hyundai çalışanlarının kesinlikle işsiz kalma gibi bi problemi olmayacak, fabrika üretime geçtiği esnada fabrika çalışanları da aynen işlerine dönüş yapacaklardır. Bu bir iflas etme felan değildir. Yalnızca fabrika bir kaç günlüğüne üretimini durduracaktır. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.